Regulamin

Warunki sprzedaży

1. Informacje ogólne

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Konsumentem na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego (zwanego dalej: „Sklepem”), funkcjonującego i udostępnionego użytkownikom pod adresem internetowym www.medyczny.pl, będący własnością i prowadzony przez PROMEDICA Mariusz Michalski z siedzibą w Gdańsku, ul. Zbigniewa Cybulskiego 8, 80-52 Gdańsk, NIP: PL 5840150980, REGON 003005794 (zwanym dalej: “Sprzedawcą”).

2. Definicje

  1. Klient / Użytkownik – każda osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  2. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Sprzedawca - właściciel Sklepu internetowego www.medyczny.pl
  4. Konto - konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
  5. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia,
    w szczególności ilości produktów.
  6. Produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  7. Regulamin - niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu.
  8. Sklep internetowy – oznacza sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę dostępny pod adresem www.medyczny.pl
  9. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia na odległość Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

3. Sposoby składania zamówień

Sklep umożliwia użytkownikom zawieranie transakcji handlowych na terenie Polski w następujących formach:

Poprzez sklep internetowy

Klikając w link dodaj do koszyka umieszczony na karcie produktu. Po włożeniu wszystkich produktów do koszyka oraz wyborze sposobu dostawy towaru klikamy na ikonę "Realizuj zamówienie". System poprowadzi dalej przez kolejne procedury zamówienia.

Poprzez pocztę elektroniczną

Na adres sklep@medyczny.pl, podając nazwę produktu, ilość, cenę, dane zamawiającego (firma/nazwisko, imię, ulica, numer domu i mieszkania, miasto, kod pocztowy, telefon lub adres e-mail) oraz adres dostawy (firma/nazwisko, imię, ulica, numer domu i mieszkania, miasto, kod pocztowy, telefon) jeżeli jest inny niż adres zamawiającego.

Telefonicznie

Dzwoniąc pod numer telefonu 58 342 87 50 (w godz. 8.00-16.00 w dni robocze ) lub faxem (58 342 86 60) podając nazwę produktu, ilość, cenę, dane zamawiającego (firma/nazwisko, imię, ulica, numer domu i mieszkania, miasto, kod pocztowy, telefon lub adres e-mail) oraz adres dostawy (firma/nazwisko, imię, ulica, numer domu i mieszkania, miasto, kod pocztowy, telefon) jeżeli jest inny niż adres zamawiającego.

4. Realizacja zamówienia

Realizacją zamówienia użytkowników zajmuje się Biuro Obsługi Klienta zlokalizowane przy ul. Zbigniewa Cybulskiego 8 w Gdańsku. Poprawnie złożone zamówienie zostanie potwierdzone wiadomością na e-mail wysłaną na adres podany w formularzu zamówienia lub podczas rejestracji konta. Zamówione towary doręczy kurier zgodnie z danymi zawartymi na potwierdzonym zamówieniu. Podstawą do zawarcia transakcji w naszym sklepie jest zamówienie. Intuicyjny mechanizm przeprowadzi użytkownika przez wszystkie fazy (wybór produktu, przekazanie danych adresowych i wybór sposobu płatności).

Poprawnie złożone zamówienie zawiera:

  1. Dane kontaktowe i adresowe: zamawiającego, odbiorcy i płatnika
  2. Co najmniej jedną pozycję określonego produktu wraz z ceną
  3. Sposób płatności.

W niektórych przypadkach istnieje konieczność uzyskania dodatkowych informacji przez Biuro Obsługi Klienta. Aby proces ten usprawnić zastrzegamy sobie prawo telefonicznego kontaktu na numer telefonu, który został podany podczas składania zamówienia. Numer ten może też służyć kurierowi do kontaktu w przypadkach trudności w dostarczeniu przesyłki.

Sklep zastrzega sobie prawo odmowy realizacji zamówień wzbudzających wątpliwości, tzn. bez podania numeru telefonu lub adresu e-mail, pod którym będzie możliwe potwierdzenie zamówienia.

Zamówienia poprzez stronę www.medyczny.pl można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia złożone w soboty oraz w niedziele i święta rozpatrywane będą od rana następnego dnia pracy.

5. Koszty wysyłki

Opłata za wysyłkę dotyczy zakupów poniżej 500,00 PLN (dla dostaw za pośrednictwem Poczty Polskiej) oraz 1000,00 PLN (dla dostaw za pośrednictwem UPS), powyżej tej kwoty wysyłamy towar na nasz koszt*. Koszty przygotowania przesyłki oraz dostarczenia do przewoźnika pokrywa PROMEDICA.

Dostawa na terenie całego kraju odbywa się za pośrednictwem:

  1. Poczty Polskiej

    Koszt przesyłki wynosi od 15,00 do 17,00 PLN (w zależności od wybranej formy płatności).
    Uwaga! Paczki wysyłane usługą Pocztex Kurier wysyłane są 3 razy w tygodniu: poniedziałki, środy oraz piątki o godz 9.00.

  2. Kuriera UPS

    Koszt przesyłki wynosi od 25,00 do 30,00 PLN (w zależności od wybranej formy płatności)

Istnieje możliwość odbioru własnego towaru w siedzibie firmy w Gdańsku przy ul. Zbigniewa Cybulskiego 8.

W przypadku mebli i niektórych produktów gabarytowych koszt wysyłki doliczany jest niezależnie od wysokości zamówienia (uzależniony jest od kosztu dostawy od producenta).

6. Płatność

Aby sprostać Twoim wymaganiom użytkowników Sklepu, za zamówiony towar dopuszczamy kilka następujących form płatności:

  1. Kartą kredytową lub e-przelewem (autoryzacja online)

    Podczas składania zamówienia pojawi się odpowiedni formularz, gdzie będzie można wprowadzić dane karty płatniczej

    Dostępne karty płatnicze:
    * Visa
    * Visa Electron
    * Mastercard
    * MasterCard Electronic
    * Maestro



    Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest PayPro S.A.



  2. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A.


  3. Za pobraniem - płatnym przy odbiorze przesyłki
  4. Przelewem na konto

    37 1020 1811 0000 0802 0095 7001 PKO Bank Polski
    Zamówienie zostanie zrealizowane po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty na e-mail sklep@medyczny.pl

  5. Gotówką lub kartą - w siedzibie firmy

7. Faktury

Konsument dokonujący zamówień, wraz z towarem otrzyma każdorazowo fakturę VAT lub paragon potwierdzający prawnie dokonanie transakcji.

8. Dostępność produktów, czas oczekiwania i realizacji

Oferta Sklepu składa się z dwóch grup towarów:

  1. Towary dostępne w naszym magazynie wysyłkowym,
    jest ich kilkadziesiąt i są gotowe do wysyłki zazwyczaj w trybie 24 godzinnym.

  2. Towary pozostawione nam do dyspozycji przez producentów,
    składowane w magazynach fabrycznych na terenie kraju. W tym przypadku wysyłka może być zorganizowana w terminie do 7 dni roboczych.

Na czas oczekiwania składa się - czas realizacji zamówienia przez obsługę sklepu i czas dostarczenia przesyłki przez spedytora: Pocztę Polską lub kuriera.

CZAS OCZEKIWANIA = CZAS REALIZACJI + CZAS DOSTARCZENIA

Czas realizacji zamówienia - termin realizacji zamówienia zostaje podany przez pracownika Biura Obsługi Klienta, przy potwierdzaniu zamówienia pocztą elektroniczną lub telefonicznie.

Uwaga! Nasi dostawcy nie pracują w soboty, niedziele i święta.

Jeśli przy wybranym produkcie widnieje informacja "Na Zamówienie", oznacza to wydłużony termin realizacji.

W przypadku zamówienia takiego produktu, pracownik firmy poinformuje (pocztą elektroniczną lub telefonicznie) o terminie realizacji.

Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności dokonanej przez Konsumenta.

W przypadku wyboru przez Konsumenta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

W zależności od rodzaju i dostępności poszczególnych produktów wchodzących w skład zamówienia, czas jego realizacji 

Czas dostarczenia przesyłki (na terenie Polski) przez:

  1. Pocztę Polską - od 3 do 7 dni.
    W sytuacji kiedy listonosz nie zastanie adresata - pozostawi awizo, paczka będzie do odebrania we wskazanym Urzędzie Pocztowym.\
  2. Kuriera - 24 godziny w dni robocze.
    Proszę doliczyć czas realizacji zamówienia. W sytuacji kiedy kurier nie zastanie adresata - pozostawi awizo z prośbą o kontakt telefoniczny w celu ustalenia terminu ponownej dostawy.

Klient zobowiązany jest zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe wypełnienie danych adresowych w formularzu zamówienia.

Sklep nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie oraz nieprawidłowości związane z pracą podmiotów realizujących dostawę zamówienia. 

9. Ceny, rabaty

Ceny towarów znajdujących się w Sklepie wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.

Podane ceny obowiązują do wyczerpania zapasów w magazynach producentów i mogą ulec zmianie. Dla uzyskania wiążącej oferty cenowej prosimy o kontakt z działem handlowym.

Katalog produktów zamieszczony na stronach internetowych prosimy traktować jako zaproszenie do negocjacji. Promedica dokłada wszelkich starań, ażeby prezentacja odpowiadała produktowi, jednak producenci zastrzegają sobie możliwość dokonywania zmian bez uprzedzenia, co niniejszym czyni także firma Promedica.

10. Ochrona prywatności

Zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000 ze zmianami) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku 
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) - zwane dalej „RODO” informujemy, że podane przez Panią/Pana dane osobowe będą objęte ochroną przed dostępem osób nieuprawnionych. Dane osobowe zbierane są tylko na potrzeby firmy Promedica z siedzibą w Gdańsku przy ul. Zbigniewa Cybulskiego 8, do celów marketingowych i ewidencyjnych. Jednocześnie zapewniamy, że ma Pani/Pan prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania.

Dane osobowe zbierane są tylko na potrzeby Sprzedawcy. Sprzedawca zobowiązuje się nie udostępniać danych osobowych pozyskanych w toku realizacji zamówień swoich klientów do celów innych niż marketingowe oraz celów związanych z realizacją zamówienia. Dotyczy to zarówno danych adresowych (takich jak: miasto, ulica itp.) jak i adresów e-mail.

Jednocześnie firma zapewnia, że w każdej chwili zostanie uwzględniona, przekazana telefonicznie, pocztą elektroniczną, osobiście lub korespondencyjnie prośba o skreślenie podanego adresu e-mail z listy klientów.

11. Gwarancja jakości, zwrot towaru - gwarancja satysfakcji

Zakupione przez Ciebie produkty posiadają Gwarancję Producenta lub Dystrybutora i w większości są objęte serwisem na terenie całego kraju. W przypadku uszkodzenia postępuj zgodnie z instrukcją zawartą na karcie gwarancyjnej. Jeśli napotkasz na jakiekolwiek trudności w realizacji swoich praw gwarancyjnych możesz zwrócić się do nas o pomoc. Dodatkowo Sklep oferuje swoim Klientom internetowym "gwarancję satysfakcji" w ramach umowy polegającej na tym, że zakupione towary mogą zostać zwrócone w terminie 14 dni od daty wysłania. Firma Promedica zwraca nabywcy w całości kwotę równą aktualnej cenie towaru. Warunkiem przyjęcia zwrotu jest pozostawanie towaru w stanie kompletnym i nie pogorszonym z uwzględnieniem oryginalnego opakowania. Zwrotowi nie podlegają koszty przygotowania, dostarczenia i wysyłki. Zwrot towaru odbywa się na koszt nabywcy.

Informujemy, iż zgodnie z art 38 pkt. 5 ustawy o Prawach konsumenta (Dz.U. 2020 poz. 287 j.t.) prawo do odstąpienia od umowy zawieranej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, ze względu na ochronę zdrowia i ze względów higienicznych, nie przysługuje dla produktów, których oryginalne opakowanie zostało otwarte, rozpakowane, napoczęte lub w inny sposób zmodyfikowane.

Nie przyjmujemy zwrotów przesyłek za pobraniem!

O chęci zwrotu lub wymiany towaru prosimy nas wcześniej powiadomić. Do przesyłanego do nas towaru prosimy dołączyć oryginał rachunku (wydruku z kasy fiskalnej). Towar należy przesyłać na adres:

PROMEDICA Mariusz Michalski
Zbigniewa Cybulskiego 8
80-526 Gdańsk Brzeźno

Produkty oferowane w dziale WYPRZEDAŻ ze względu na wycofanie ich z oferty nie podlegają zwrotowi lub wymianie.

Prosimy uprzejmie zwrócić uwagę, aby zwracane produkty nie miały śladów używania, były kompletne i zapakowane w oryginalne opakowania.

Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby pozwanego lub sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.

 

12. Prawo do odstąpienia od umowy (wersja obowiązująca od 25 grudnia 2014r.)

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.

Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na formularzu dostępnym pod linkiem wzór odstąpienia od umowy lub w innej pisemnej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.

Sprzedający wyłącza możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w innej niż pisemna formie.

Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.

Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.

Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa konsumenckiego.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa konsumenckiego.

Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:

  1. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  5. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  6. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  7. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
  8. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.

 

Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Życzymy udanych zakupów!